شماری از مناسبتهای نوساخته در ماهی که به تعبیر امام جامعه، ربیع المولود و ربیع الهجره است، فضای غبارآلودی را در پس چهره آرام شده از عزاداریها، رقم می زند. …
صحبت از صلاح و سداد علمی نقلهای دوگانه تاریخی در میان همهمه ذهن های برآشفته در این قیل و قال نیست.
صحبت از تاراج تقوای عملی در تصدیق بی تحقیق یا تکذیب بیدلیل نیست.
صحبت از تحلیلی است که خارج از گودهای طلبگی و تتبعات علوم نقلی و روایی، عاری از تعصب و برخاسته ازمنطقی همهفهم، حجاب از سر اهداف داعیهداران برپایی چنین مناسکی بردارد. …
به راستی خلق ایامی چون محسنیه، روز سامرا و هفته برائت و … با چه توجیه و تاویلی برخلاف سیره رجال و علمای مذهب تشیع و ذوات مقدس ائمه علیهم السلام، به پا خاستهاست؟!
اندک توجهی در اسامی این ایام، کند ذهن ترین افراد را نیز به تقابل تاریخی اختلاف شیعه و سنی هدایت کرده و تمرکز و تاکید بر همانهایی را میرساند که علمای مذهب، به جهت وجوب اجتناب از نفاق و اشتقاق، از آن بر حذر داشتهاند.
بیتردید تمامی مناسبتسازیها، با عنایت به رویکردی خاص و ویژه و در پی روایت جدیدی از تاریخ، خلق میشوند و در این میان خرده فرهنگهای نوپای جامعه برای بیشتر دیده شدن و اعلام حضور در جامعه، در پی مناسکسازی برای این مناسبات ساختگی می دوند. …
سوال اینجاست که تبلور این مناسبات و محوریت بخشیدن به هویتی شیعی در برابر هویت برادران سنی مذهب، و تعویض جایگاه اصول و فروع در مسائل شریعت، از سوی فرقهای که جدایی دین از سیاست، شعار دیرین آن بوده، با چه هدف بلند مدتی تبیین شده است؟!
آیا تخطئه حکومت شیعی ایران و خارج کردن جمهوری اسلامی از مدیریت شیعیان جهان نقشه شوم و البته رویای دور از دسترس چنین جریانی نیست؟!
سلام
دعوتید